Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky
Internetového obchodu www.mudrlantko.sk
I. Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov
1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy
medzi spoločnosťou
Obchodné meno: Petrek Company , s.r.o
Miesto podnikania: Veľká okružná 17, 010 01 Žilina
IČO: 56529953
DIČ: 2122335710
(ďalej aj “Predávajúci”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru, alebo služieb
ponúkaného Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii
spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a
príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej
republiky najmä zákonov: Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru
alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov Predávajúceho v platnom znení, Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode
v platnom znení, Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení, Zákon č.
250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení.
1.1.Emailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je:
Email: info.mudrlantko@gmail.com
Tel. č.: +421904380377
1.1.1.Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv a.i. je:
Ivana Marošová, Mudrlantko, s.r.o., Stankovany 544, 034 92 Stankovany
Písomnosti, reklamácie, odstúpenia od zmluvy a akákoľvek iná pošta, ktorá nebude zaslaná na
uvedenú adresu je považovaná za nedoručenú a nebude vybavená.
1.2.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi
Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Predávajúcim.
1.3.Pojem Internetový obchod je totožný s pojmom Elektronický obchod a s pojmom Webové
sídlo.
2.Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá odoslala
objednávku prostredníctvom elektronického objednávkového formulára využitím webového
sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
2.1.Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a ktorý pri uzatváraní kúpnej
zmluvy prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho, nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti.
 
 

2.2.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu
vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí vystupujú v postavení právnických osôb, resp. s fyzickými
osobami– podnikateľmi, ktoré konajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti
/Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení spotrebiteľa/ sa vzťahujú ustanovenia zákona č.
513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
2.3.Zmluvou uzavretou na diaľku sa na účely týchto Všeobecných obchodných podmienok
rozumie zmluva medzi Predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne
prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej
fyzickej prítomnosti Predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla prípadne
ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
2.4.Pojem Kúpna zmluva zahŕňa kúpnu zmluvu na hmotné produkty, zmluvu o poskytnutí
služby a zmluvu o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči.
3.Produkty (ďalej aj „Veci“) sú tovary alebo služby, ktoré sú určené k predaju a zároveň sú
zverejnené na Webovom sídle Predávajúceho.
3.1.Pojem Tovar zahŕňa aj elektronický obsah nedodávaný na hmotnom nosiči.
4.Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému, prostredníctvom ktorého
prevádzkuje webové sídlo na doméne s názvom www.mudralantko.sk
5.Sťažnosti, alebo podnety Kupujúci môže taktiež adresovať aj priamo Predávajúcemu na
adresu uvedenú v Čl. I, bod. 1.1.1. týchto VOP. Predávajúci zároveň odporúča Kupujúcim,
aby sťažnosti a podnety (z dôvodu urýchlenia vybavenia) Predávajúcemu adresovali na
emailovú adresu Predávajúceho: info.mudrlantko@gmail.com
Akákoľvek sťažnosť, alebo podnet bude Predávajúcim posúdená a vybavená do 10
pracovných dní od jej prijatia. Pričom o jej vybavení Predávajúci informuje Kupujúceho
rovnakou formou, akou Kupujúci sťažnosť, alebo podnet Predávajúcemu doručil.
6.V zmysle §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z.z. Predávajúci informuje spotrebiteľa,
že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa Predávajúci zaviazal
k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel,
ktoré vymedzujú správanie Predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex
správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo
obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom
alebo opatrením orgánu verejnej správy, ktoré sa Predávajúci zaviazal dodržiavať, a o
spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.
II. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy
1.Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie objednávky
produktov Kupujúcim realizované prostredníctvom elektronického objednávkového
formulára, využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími diaľkovo-
komunikačnými prostriedkami.
2.K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim dochádza momentom
doručenia potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu, ktorú Kupujúci vytvoril v zmysle Čl.
II., bod 1 týchto VOP Predávajúcim (elektronicky na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú si
zvolil Kupujúci v procese vytvárania objednávky).

 
 

3.Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká najmä splnením všetkých záväzkov
Predávajúceho a Kupujúceho.
3.1.Kúpna zmluva môže zaniknúť aj v iných právnym poriadkom Slovenskej republiky
vymedzených prípadoch, a to najmä dohodou zmluvných strán, odstúpením od zmluvy zo
strany spotrebiteľa, alebo neuhradením ceny objednávky v lehote splatnosti.
4.Predávajúci informuje Kupujúceho, že v prípade objednania produktov Kupujúcim, je
objednanie spojené s povinnosťou platby pre Kupujúceho, a to formou platby akú si zvolil
Kupujúci.
III. Kúpna cena a platobné podmienky
1.Cena tovarov a služieb objednávaných prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho
(ďalej len „kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý produkt a je platná v momente
vytvorenia objednávky Kupujúcim.
2.Základným platidlom je mena Euro.
3.Kúpna cena tovarov, alebo služieb uvedených na Webovom sídle Predávajúceho je celková
cena tovarov, alebo služieb vrátane všetkých daní, pričom je zreteľne uvedená na Webovom
sídle Predávajúceho.
3.1.V kúpnej cene tovarov, alebo služieb nie sú zahrnuté dopravné náklady, ani iné náklady
súvisiace s dodaním produktov
IV. Spôsoby platby
1. Za tovar a služby na Webovom sídle Predávajúceho môžete platiť týmito spôsobmi:
1.1.platba platobnou kartou – cena 0 Eur
1.2. platba na dobierku – cena 1,90 Eur
1.3. platba prevodom na bankový účet – cena 0 Eur
V. Dodanie produktov
1.Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať Kupujúcemu tovary alebo služby v lehote
najneskôr do 30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy v zmysle čl. II, bod 2 a násl., týchto
VOP.
1.1.V prípade ak si Kupujúci zvolil ako formu platby: platbu prevodom na účet
Predávajúceho, Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať Kupujúcemu tovary alebo
služby v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy v zmysle čl. II, bod 2
a násl., týchto VOP a zaplatenia celkovej ceny objednávky Predávajúcemu. V prípade ak boli
splnené obe podmienky uvedené v čl. V, bod 1.1., týchto VOP (tzn. ak došlo k uzatvoreniu
kúpnej zmluvy a k úhrade celkovej ceny objednávky Predávajúcemu), Predávajúci je povinný
dodať Kupujúcemu tovary alebo služby v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa splnenia oboch
týchto podmienok.

 
 

Zvyčajná lehota kedy Predávajúci tovary alebo služby expeduje je 1 až 3 dni odo dňa
zaplatenia celkovej ceny objednávky Predávajúcemu, prípadne do 24 hodín v prípade
elektronického obsahu.
1.2.Predávajúci je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite
spolu s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke, a inými dokladmi, ak existujú
a sú typické pre dané produkty prípadne služby.
2.Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená Kupujúcim v objednávke.
3.Dodanie produktu Predávajúci uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám Kupujúceho
(alebo Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), alebo prostredníctvom tretích
osôb (prepravných a zásielkových spoločností).
4.Dodanie produktu je uskutočnené jeho prevzatím Kupujúcim (alebo Kupujúcim
splnomocnenej osobe na prevzatie produktu).
5.Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný Kupujúcemu a zvyšnú časť
objednávky doručí dodatočne v lehote, ktorá je v súlade s lehotou doručenia podľa týchto
VOP, avšak len za predpokladu, že Kupujúcemu týmto konaním Predávajúceho nevzniknú
žiadne dodatočné náklady, a len v prípade ak stým Kupujúci súhlasí.
VI. Prevzatie produktu
1.Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte prechádza na
Kupujúceho až jeho riadnym prevzatím, pričom nezáleží na tom, či Kupujúci prevezme
produkt osobne alebo prostredníctvom poverenej / splnomocnenej tretej osoby. Predávajúci
Kupujúcemu odporúča aby si pri preberaní objednávky skontroloval preberanú objednávku.
2.Prevzatím produktu prechádza na Kupujúceho vlastníctvo kúpeného produktu. Pri
zásielkovom predaji prechádza vlastníctvo na Kupujúceho prevzatím produktu Kupujúcim na
mieste dodania ním určenom.
2.1.Kupujúci má okrem iného právo neprevziať dodaný produkt od dopravcu, najmä pokiaľ je
dodaná vec iného typu alebo v prípadoch /uvedený výpočet je len demonštratívny, a nedotýka
sa ďalších práv Kupujúceho neprevziať dodaný produkt/:
a) dodania produktu/produktov, ktoré sú v rozpore s uzavretou kúpnou zmluvou
b) dodania produktu/produktov, ktoré sú v poškodenom obale alebo,
c) dodania produktu/produktov, ktoré sú bez príslušných dokladov.
2.2.Pokiaľ dôjde k dodaniu produktu/produktov Kupujúcemu podľa písm. a) bodu 2.1 tohto
článku, má Kupujúci okrem iného právo na to, aby mu Predávajúci bezplatne a bez
zbytočného odkladu dodal vec v súlade s dohodnutými podmienkami v kúpnej zmluve, a to
buď výmenou produktu / produktov alebo ich opravou. Ak nie je takýto postup možný, má
právo Kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť.
3.Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny objednávky od Kupujúceho za
dodaný tovar.

 
 

4. V prípade, že objednávka nebude zo strany kupujúceho zrušená pred odoslaním a kupujúci
tovar neprevezme, dôjde k porušeniu kúpnej zmluvy, ku ktorej ste sa zaviazali dokončením
objednávky. V takom prípade je zákazník povinný uhradiť náhradu škody za poštovné a balné
náklady, a to na základe súhlasu s obchodnými podmienkami našej spoločnosti, s ktorými ste
súhlasili pri realizovaní objednávky a rovnako tak na základe 420 Občianskeho zákonníka.
Nakoľko ste porušili Obchodné podmienky, môžeme to riešiť niekoľkými spôsobmi:
1. Vystavíme Vám faktúru na úhradu vzniknutej škody.
2. Tovar si opäť objednáte a suma Vám bude navýšená o kompenzáciu za neprevzatý predošlý
balík.
VII. Prepravné – spôsoby dopravy produktov a cena za ich dopravu
1. Spôsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktov:
1.1. Formy Dopravy:
1.1.1.Slovenská pošta
1.1.2.Služba Zásielkovňa / Packeta
1.1.3.Elektronickou poštou
2.1.Ceny za Dopravu:
2.1.1.Cena za dopravu je uvedená na webovej stránke pri realizovaní objednávky.
VIII. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu
1.Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní
odo dňa prevzatia tovaru, ak si Predávajúci riadne a včas splnil informačné povinnosti podľa
§ 3 ods. 1 písm. h). zák. č. 102/2014 Z.z. v platnom znení .
Ak Predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy
podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z.)., spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia
dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, alebo od zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov Predávajúceho do 14 dní odo dňa:
a) prevzatia tovaru podľa čl. VIII, bod 1.1. týchto VOP v prípade zmlúv, predmetom ktorých
je predaj tovaru,
b) uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo
c) uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči.
1.1.Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním
určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak
sa

 
 

a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom
prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia
posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého
dodaného tovaru.
1.1.1.Ak Predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h), zák. č.
102/2014 Z.z. v platnom znení až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia
plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa čl. VIII bod 1. týchto VOP, lehota na
odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Predávajúci dodatočne splnil
informačnú povinnosť.
1.2.Ak Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) zák. č.
102/2014 Z.z. v platnom znení ani v dodatočnej lehote podľa čl. VIII bod 1.1.1. týchto VOP,
lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia
lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku podľa čl. VIII bod 1. týchto VOP
1.3.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred
začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
2.Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť
na adresu Ivana Marošová, Stankovany 544, 034 92 Stankovany s riadne a správne
vyplneným Formulárom na odstúpenie od zmluvy. Lehota podľa prvej vety sa považuje za
zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. (§10 ods. 1
zákona č. 102/2014 Z. z.).
3.Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od kúpnej zmluvy oznámiť
najneskôr v posledný deň určenej lehoty Predávajúcemu. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa
považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu
najneskôr v posledný deň lehoty na adresu Predávajúceho, ktorá je:
Ivana Marošová, Stankovany 544, 034 92 Stankovany
4.Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej
podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na
uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne
formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len
„oznámenie o odstúpení od zmluvy“).
4.1.Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva
súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je možné požadovať
žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady
nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom
znení a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému
poskytnutiu služby.
5.Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia.
Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého
zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností

 
 

a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si Predávajúci
nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1
písm. h). Zákona č. 102/2014 Z. z.
6.Spotrebiteľ musí k odstúpeniu od zmluvy bez uvedenia dôvodu využiť formulár odstúpenia
od kúpnej zmluvy. Uvedený formulár je voľne prístupný na Webovom sídle Predávajúceho.
7.Ak spotrebiteľ od zmluvy odstúpi v zmysle zákona č.102/2014 Z.z., znáša náklady na
vrátenie tovaru Predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z., a ak odstúpi od
zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu
nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty, To neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude
znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). zákona č. 102/2014 Z.z.
8.Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia
oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na
základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a
iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. Zákona č. 102/2014
Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov
9.V zmysle § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení., Predávajúci nie je povinný
uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob
doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými
nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a
nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.
10.Zásielky poslané v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy ako dobierka nebudú zo strany
Predávajúceho prevzaté. Kupujúcim odporúčame zasielať zásielky doporučene, alebo
obdobnou formou bez uvedenia sumy dobierky.
11.Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu
alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Predávajúci súhlasil,
že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). Zákon o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej
na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a
doplnení niektorých zákonov
12.Okrem povinností uvedených v odsekoch 1, 3 až 5 a § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z.
uplatnenie práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy nesmie mať za následok vznik ďalších
nákladov ani iných povinností pre spotrebiteľa.
13.Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené
v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
Konkrétne:
a)poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a
spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu
služby,

 
 

b)predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom
trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na
odstúpenie od zmluvy,
c)predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného
na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
d)predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e)predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne
zmiešaný s iným tovarom,
g)predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy,
pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu
cien na trhu, ktoré Predávajúci nemôže ovplyvniť,
h)vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal
Predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj
iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli
uzavreté počas návštevy Predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo
tovary vopred neobjednal,
i)predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo
počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j)predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh
nedodávaných v ochrannom obale,
k)poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom
automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich
s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa Predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto
služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l)poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie
začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom,
že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
14.V prípade odstúpenia od zmluvy Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi finančné
prostriedky rovnakou formou, akou ich od spotrebiteľa obdržal.
15.Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, Predávajúci nie je povinný
vrátiť spotrebiteľovi platby podľa § 9 odseku 1 zákona č. 102/2014. Z.z. pred tým, ako mu je
tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu, ibaže
Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej
osoby.
16.Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách a pred začatím poskytovania služieb udelil
výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 zákona č. 102/2014. Z.z. v platnom znení, spotrebiteľ je
povinný uhradiť Predávajúcemu iba cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia

 
 

oznámenia o odstúpení od zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne
na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Ak je celková cena dohodnutá v zmluve
nadhodnotená, cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny
poskytnutého plnenia.
17.Spotrebiteľ nie je povinný platiť za
17.1.Služby poskytnuté počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy bez ohľadu na rozsah
poskytnutého plnenia, ak:
17.1.1.Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) alebo písm.
j), Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
17.1.2.Spotrebiteľ neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím poskytovania služby
podľa § 4 ods. 6, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
17.2.Úplne alebo čiastočne poskytnutý elektronický obsah, ktorý nie je dodávaný na
hmotnom nosiči, ak:
17.2.1.Spotrebiteľ neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím poskytovania
elektronického obsahu podľa § 4 ods. 8, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
17.2.2.Spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa
prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
17.2.3.Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie v súlade s § 6 ods. 1 alebo ods. 2
písm. b). Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
18.Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho bol tovar
dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je
možné tovar odoslať späť Predávajúcemu poštou, Predávajúci je povinný zabezpečiť
vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady v lehote podľa §9 ods. 1. zákona č. 102/2014. Z.z.,
v platnom znení
19.Predávajúci poučuje Kupujúceho, že ak sa má na základe zmluvy o službách začať
poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy alebo ak Kupujúci o
poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy požiada:
19.1.Kupujúci udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na
odstúpenie od zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy.
19.2.Predávajúci musí disponovať výslovným súhlasom Kupujúceho so začatím poskytovania
služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a vyhlásenie o tom, že spotrebiteľ bol
riadne poučený podľa bodu 19.1. článku VIII, týchto VOP.
X. Záverečné ustanovenia
1.Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok.
Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená
jeho umiestnením na Webovom sídle Predávajúceho. V prípade zmeny vo Všeobecných
obchodných podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa